De ce să vizităm muzee?

Recunosc că nu sunt cea mai împătimită fană a muzeelor. Aflată într-un oraş nou, prefer să mă plimb în aer liber, să văd oameni şi clădiri, să mă bucur cât mai mult de atmosfera aceea de oraş nou, mai degrabă decât să vizitez un muzeu. Asta nu înseamnă că nu vizităm şi muzee, pentru că nu mă pot întoarce acasă ştiind că am ratat unul important. Asta doar dacă nu este exagerat de scump sau avem puţin timp la dispoziţie, pe care preferăm să-l petrecem altfel.

Când mergem într-un oraş străin şi ne documentăm despre obiectivele turistice, de fiecare dată caut şi muzeele şi aleg o anumită categorie: muzeele inedite (adică cele mai puţin obişnuite, care nu au legătură cu arta, istoria sau războiul). Aşa am vizitat Muzeul jucăriilor din Praga, Muzeul vinului din Paris, Muzeul obiceiurilor populare din Bucovina şi lista poate continua. Asta nu înseamnă că nu am petrecut o zi întreagă la Luvru sau că din Malaga nu am vrut sa ne întoarcem fără să vizităm muzeul Picasso.

De ce vizităm muzee? Pentru că pe lângă elementul inedit, pot să înţeleg mai bine istoria, civilizaţia, atmosfera locului în care mă aflu; pentru că îmi îmbogăţesc cunoştinţele generale; pentru că pot călători în timp şi spaţiu, aflând nu doar despre istoria oamenilor, ci şi a ciocolatei, a jucăriilor, şi de ce nu, chiar a… pantofilor.

 

Imagine

Leave a Reply

