Sitges – orăşelul alb de la malul Mediteranei

Sitges_16

Am descoperit Sitges atunci când pregăteam planul de bătaie pentru cele două săptămâni de vacanţă. Am căutat pe hartă locuri faine de vizitat în apropiere de Barcelona, iar imaginile de pe Google ale acestui orăşel, strălucitor noaptea şi alb pe fundalul albastru al cerului şi mării pe timpul zilei ne-au făcut să ne decidem imediat să îl includem în itinerariul nostru. Aşa că i-am dedicat o zi şi două nopţi.

După cele cinci zile nebune din Barcelona, relaxarea, marea şi plaja de aici ne-au revigorat şi ne-au pregătit pentru partea a doua a vacanţei. Până să ajungem şi să ne instalăm însă am avut parte de nişte peripeţii.

Din Barcelona spre Sitges am plecat după-amiaza, după ce dimineaţa ne-am interesat la un birou de informaţii ce tren trebuie să luăm şi ne-am cumpărat şi biletele de la un automat, ca să ne luăm de-o grijă. Dar asta nu a fost cea mai bună decizie, pentru că înainte de plecare, revenind la acelaşi birou de informaţii ca să mai întreb ceva, am aflat cu uimire că biletele nu mai erau bune, că erau valabile doar două ore de la data cumpărării. Mi-a fost aşa de ciudă… Nu pentru că ar fi costat o avere (un bilet Barcelona-Sitges este 4,10 euro), ci pentru că nici doamna de dimineaţă, nici cea care acorda suport celor ce cumpărau de la automate nu ne-au avertizat de valabilitatea biletelor. Într-adevăr, aşa cum mi-a indicat domnul amabil care m-a luminat, pe bilet era trecută o oră, dar nu scria şi ce reprezintă.

Am ajuns cu bine în Sitges, după ce ne-am luat alte bilete. Am găsit repede hotelul, iar aici ne aştepta o altă surpriză: hotelul era închis şi încuiat. Ne uitam descumpăniţi la un afiş scris mărunt pe uşa închisă fără să înţelegeam ce vrea să spună, când un tip binevoitor care era prin trecere ne-a spus că de fapt sunt două hoteluri ale aceluiaşi proprietar şi doar la unul din ele este recepţie. Aşa că ne-am îndreptat spre celălalt. Ne-am cazat într-un final (camera arăta foarte bine) şi am avut timp să facem şi o plimbare prin oraş şi pe malul mării, în amurg. Singura grijă pe care o mai aveam era vremea rece şi cerul înnorat de care speram să nu avem parte a doua zi, având în vedere că scopul nostru aici fusese să facem plajă.

S-a rezolvat cu bine şi acest aspect. A doua zi a fost plină de soare. La 9 dimineaţa pe plajă eram doar noi şi un tătic cu fetiţa de 2-3 ani care se jucau şi abia pe la 11-12 plaja s-a aglomerat. Din păcate apa foarte rece nu m-a îmbiat deloc să mă bălăcesc aşa cum aş fi vrut.

Sitges este un orăşel exotic din punctul meu de vedere, nu doar pentru plajele sale cu palmieri, dar şi pentru numărul mare de cupluri gay care vin să îşi petreacă aici vacanţa.

Sitges a fost o descoperire plăcută şi mă bucur că am dat curs primului impuls de a-l vizita. E un orăşel care mi-a amintit de insulele cu case albe ale Greciei. Liniştit ziua, noaptea e agitat şi ai impresia că toată lumea a ieşit la terasă. Prin ferestrele deschise ale camerei noastre de hotel se auzea gălăgia până noaptea târziu. Dar o gălăgie care mi-a plăcut, care m-a făcut să adorm cu un sentiment de bine, de veselie, de vacanţă.

Mi-a plăcut Sitges pentru că stând pe plajă şi uitându-mă la palmieri şi la mare am avut pentru câteva momente senzaţia că orice călătorie este posibilă, că putem ajunge oriunde ne dorim.

Centrul vechi

Sitges_21 Sitges_11

Sitges_14 Sitges_09

Sitges_01 Sitges_17

Sitges_19 Sitges_12

Sitges_22 Sitges_13

Marea

Sitges_06 Sitges_18  Sitges_05

Sitges_07Sitges_08Sitges_03

Sitges noaptea

Sitges_24 Sitges_23

2 thoughts on “Sitges – orăşelul alb de la malul Mediteranei

Leave a Reply

