City break la Cluj

Imagine

Weekend-ul care a trecut l-am petrecut la Cluj, două zile pline, pline. Am ajuns vineri noaptea şi am fost înapoi la Iaşi luni dimineaţa, odihniţi după o noapte cu somn legănat de tren şi încărcaţi pentru o nouă săptămână de lucru. Mi-am dorit de mult să vizitez Clujul, dar niciodată parcă nu s-a ivit ocazia potrivită. Aşa că acum când Luci a plecat o săptămână în delegaţie, nu am mai stat pe gânduri şi mi-am luat şi eu bilete de tren, astfel încât să petrecem amândoi un weekend turistic.

Trebuie să recunosc faptul că în prima zi am avut sentimente contradictorii faţă de Cluj, iar conflictul vine de la ideea de a accepta sau nu ca acest oraş să devină oraşul nostru adoptiv. Mi-a plăcut, dar în acelaşi timp l-am simţit străin şi diferit de oraşul meu. L-am comparat fără să vreau cu Iaşul, deşi ştiu că nu e o comparaţie corectă, pentru că intervin multe aspecte subiective.

Duminică m-am relaxat total şi am privit Clujul pur şi simplu ca pe un oraş turistic. Şi mi-a plăcut la nebunie. Mâncarea a fost delicioasă, oamenii foarte amabili, clădirile şi străzile faine, terasele multe, cochete şi care mai de care mai atrăgătoare. Un oraş complet, cu multe de oferit. Am vizitat cât de mult am putut în cele două zile şi nu am ratat Grădina Botanică, Muzeul de artă găzduit de Palatul Banffy, centrul vechi, universitatea. În faţa universităţii m-am întrebat cum ar fi fost viaţa mea dacă în loc de Iaşi aş fi ales Clujul ca să-mi fac studiile, pentru că la vremea respectivă era una dintre opţiuni. Şi am realizat că am făcut alegerea corectă, altfel nu l-aş mai fi întâlnit pe Luci :).

Iar în Piaţa Unirii am prins şi târgul organizat de Sânziene, ocazie cu care meşteşugari, producători de alimente bio, creatori de bijuterii handmade s-au adunat ca să-şi promoveze produsele.

Când am plecat mi-a părut rău că a trecut timpul prea repede, aş mai fi stat şi m-aş mai fi plimbat. Şi am plecat fără să ştim dacă ne vom întoarce curând, dacă Clujul va rămâne o destinaţie turistică sau va deveni noul nostru oraş.

Grădina Botanică

Cluj Napoca_05 Cluj Napoca_04

Cluj Napoca_01 Cluj Napoca_02

Cluj Napoca_06 Cluj Napoca_03

Arhitectură

Cluj Napoca_13 Cluj Napoca_11

Cluj Napoca_10 Cluj Napoca_14

Terase

Cluj Napoca_12 Cluj Napoca_18

Târgul de Sânziene

Cluj Napoca_07 Cluj Napoca_08

Clujul văzut de sus

Cluj Napoca_16 Cluj Napoca_15

Cluj Napoca_17 Cluj Napoca_19

Leave a Reply

