Malaga – Lună de miere pe Costa del Sol

Malaga_Costa del Sol_27

Malaga a fost primul oraş pe care l-am vizitat în Spania şi locul unde ne-am petrecut o mare parte din luna de miere. Ne-a plăcut mult (pentru Luci rămâne oraşul spaniol preferat) şi mereu când revăd pozele, îmi amintesc ce frumos a fost şi mă cuprinde un dor de a ne reîntoarce (în Malaga şi în luna de miere).

Pentru noi Malaga nu a fost doar o destinaţie, ci şi punctul de plecare către alte obiective. Am avut noroc să găsim la recepţia hotelului nişte tineri foarte de treabă care ne-au prezentat mai multe variante de excursii. Aşa am ajuns în Gibraltar şi Granada, la Alhambra, două destinaţii pe care ne-am dorit să le vedem, dar pentru care nu ne pregătisem de acasă din cauza nebuniei cu ultimele aranjamente pentru nuntă (pregătit în sensul de documentat despre transport, rezervare online la Alhambra).

Malaga_Costa del Sol_18

Transport şi cazare Malaga

Biletele de avion le-am luat cu câteva luni înainte şi ne-au costat în jur de 200 de euro la Blue Air, cu plecare din Bucureşti. Aeroportul se află la aproximativ 8 km de oraş şi se poate ajunge cu autobuzul Linia 1, a cărui staţie finală este Paseo del Parque, în centrul vechi al oraşului.

Malaga_Costa del Sol_17

Pentru cazare am găsit un site cu preţuri mult mai accesibile decât pe booking.com, cel pe care îl folosim de obicei – centraldereservas.com (însă în ultimul timp am observat că se blochează pe căutare, nu ştiu care e problema). Ne-am cazat la hotelul IGH Eliseo şi a fost o alegere inspirată: aproape de centru, mic dejun inclus, personal foarte amabil, camera şi baia foarte spaţioase. Singura problemă, care pe noi ne-a amuzant, a fost că cele două paturi care formau „patul matrimonial” aveau rotile, aşa că dimineaţa ne trezeam fiecare cu patul lui într-o altă direcţie.

Activităţi şi obiective turistice în Malaga

Malaga mi s-a părut un oraş foarte liniştit şi exotic – influenţa maură se observă peste tot, de la arhitectura şi mozaicurile clădirilor, până la fântânile arteziene.

Malaga_Costa del Sol_19

Malaga_Costa del Sol_13

Plajele

Având în vedere că e Malaga e centrul regiunii Costa del Sol, e păcat să stai câteva zile aici şi să nu te bucuri de soare sau să nu te bălăceşti puţin în Marea Mediterană. Cum noi am fost în luna mai, plaja nu era deloc aglomerată, mai ales dimineaţa. Mult mai atractive sunt staţiunile de pe coastă, la care se poate ajunge cu uşurinţă din Malaga. Noi am preferat însă o plajă din apropiere, Malagueta.

Malaga_Costa del Sol_04

Portul

Portul a fost punctul de atracţie maximă pentru noi. L-am descoperit din prima seară şi am mai revenit şi în celelalte zile pentru o plimbare de-a lungul mării. Aici găseşti multe terase şi restaurante, iar noaptea oraşul se vede foarte frumos în luminile aurii.

Malaga_Costa del Sol_07

Malaga_Costa del Sol_08

Plimbare pe Marea Mediterană

Sunt mai multe vase care oferă plimbări de o oră pe mare. Preţurile nu diferă de la unul la altul, în schimb fiecare încearcă să adauge ceva atrăgător ofertei – băuturi, fructe etc. Noi am ales plimbarea pe vasul unde am servit creveţi.

Centrul vechi al oraşului

E format din străduţe pietruite şi piaţete, cu multe magazine şi terase unde se servesc tapas. Pe alocuri vegetaţia îţi aminteşte că eşti într-o zonă mediteraneană: palmieri, cale, portocali. Cel mai important obiectiv de aici este Catedrala, construită în secolul al XVI-lea pe ruinele unei moschei.

Malaga_Costa del Sol_24

Malaga_Costa del Sol_01

Malaga_Costa del Sol_20

Paseo del Parque

Este un pietonal umbrit de palmieri, paralel cu portul şi care trece printr-un parc cu o vegetaţie bogată şi exotică, cu fântâni răcoritoare şi sculpturi. Am găsit aici un copac cu flori de puf care miroseau mi-nu-nat.

Malaga_Costa del Sol_15

Malaga_Costa del Sol_16

Castelul Gibralfaro şi fortăreaţa Alcazaba

Ambele sunt construcţii maure. Iniţial, Alcazaba a avut ca scop apărarea împotriva piraţilor, iar câteva secole mai târziu, regii mauri care au construit Alhambra din Granada au transformat Alcazaba într-un impresionant castel. Astăzi Alcazaba găzduieşte Muzeul Arheologic.

Malaga_Costa del Sol_26

Malaga_Costa del Sol_03

Pe dealul pe care se află Alcazaba am urcat pentru panorama cea mai cuprinzătoare asupra oraşului. Noi am urcat pe seară şi am prins apusul de soare. În lumina amurgului marea mi s-a părut ireală, parcă ar fi fost desenată.

Malaga_Costa del Sol_28

Malaga_Costa del Sol_29

Muzeul Picasso

Deschis abia în 2003, ca un omagiu adus marelui pictor care s-a născut aici, muzeul adăposteşte o colecţie de opere oferite de nora şi nepotul artistului. Pe lângă expoziţia permanentă a picturilor lui Picasso, muzeul găzduieşte şi expoziţii temporare aparţinând altor pictori.

Malaga_Costa del Sol_22

Malaga are multe de oferit. Cu siguranţă vom mai ajunge aici pentru că vrem să explorăm mai mult din zona Andaluziei.

Malaga_Costa del Sol_11

Malaga_Costa del Sol_14

Malaga_Costa del Sol_05

3 thoughts on “Malaga – Lună de miere pe Costa del Sol

  1. Superbe pozele si superba destinatie de vacanta! Razbate relaxarea din ele si din povestirea ta. Eu pana acum nu am vizitat Spania (in afara de Barcelona), si nu stiu exact de ce, dar nu ma prea atrage. Poate unde Barcelona nu s-a prea lipit de sufletul meu… Insa aici, la plaja… as merge. Ati inchiriat masina pentru vizitarea zonei? Ca vezi… samanta incepe sa incolteasca… 🙂

    • Andreea, ma bucur daca ti-am starnit macar putin interesul pentru aceasta zona a Spaniei, mai putin cunoscuta si asaltata de turisti cum sunt Barcelona si Costa Brava. Din punctul meu de vedere Barcelona nu e neaparat reprezentativa pentru Spania, este mai degraba un oras cosmopolit si agitat, unde ai nevoie sa petreci cateva zile ca sa poti intelege ceva din el. Iti recomand Andaluzia nu doar pentru mare, dar si pentru orasele ei frumoase cu arhitectura spectaculoasa de influenta maura (o sa scriu curand despre Alhambra si vei vedea 🙂 ). Noi nu am inchiriat o masina, ci am fost in excursii organizate cu ghid la Granada si Gibraltar. Dar e o idee foarte buna sa ai o masina la dispozitie cu care sa colinzi. Daca iti mai pot oferi si alte informatii, cu mare drag! 🙂

Leave a Reply

