Brugge – primele impresii

Brugge_10

Ne-am întors azi-noapte de la Brugge şi am vrut neapărat să scriu impresiile mele la cald. Am avut aşteptări foarte mari şi nu am fost dezamăgiţi. Sigur, dacă în loc de ploaia măruntă am fi avut zăpadă, tabloul ar fi fost ideal. În schimb, în Bruges ne-am întâlnit cu o toamnă târzie, care mai lăsase încă frunze în copaci, iarbă verde pe alocuri şi temperaturi blânde. Iar croncănitul pescăruşilor împreună cu colindele care se auzeau pe străzi mi s-au părut o combinaţie neobişnuită la început, dar am realizat că asta face parte din farmecul acestui oraş.

Brugge_20

Am ajuns noaptea în Brugge şi am intrat direct în atmosfera de sărbătoare dată de instalaţiile aprinse. Aşa că drumul până la hotel a fost cel mai plăcut de până acum. După ce ne-am cazat am fi vrut să mai facem o scurtă plimbare, dar nu am mai reuşit – eram la capătul a 12 ore de drum adunate (autocar din Iaşi+avion din Bucureşti+autocar spre Bruges), fără pauzele de aşteptare dintre ele, aşa că am decis să ne odihnim pentru cele două zile pline care urmau.

Brugge_31

Şi pline au fost zilele. Ne-am plimbat de dimineaţă până seara, am revenit de multe ori pe aceleaşi străduţe, pe care le-am recunoscut după bomboanele din vitrine sau ornamentele magazinelor, am urcat 366 de trepte ca să vedem oraşul de sus şi ne-am adăpostit de ploaie la Muzeul Ciocolatei, unde am uitat de vremea rea datorită pralinelor delicioase. Ne-am îndepărtat de zona centrală şi am descoperit că la periferie clădirile sunt la fel de frumoase şi că piatra cubică e şi aici prezentă.

Brugge_11

Informându-mă despre Bruges am observat că este frecvent numit „Veneţia nordului”, „oraş de poveste”, „magic” sau „de vis”. Chiar dacă sunt deja clişee, cred că descriu totuşi realitatea. Brugge este într-adevăr deosebit şi o escapadă aici înainte de Sărbătorile de iarnă te transpune în atmosferă. Mi-a plăcut mult iluminarea oraşului şi a clădirilor, ornamentele magazinelor şi a caselor. Numitorul comun – bunul gust.

Oraşul împodobit de Sărbători

Brugge_26

Brugge_21

Brugge_23

Magazine, restaurante şi case pregătite de Crăciun

Brugge_27

Brugge_15

Brugge_08

Brugge_12

Brugge_32

Zonele care m-au atras cel mai mult au fost cele din preajma canalelor. Dacă iarna arată atât de bine, nu pot decât să-mi imaginez cum e primăvara sau vara.

Canalele

Brugge_28

Brugge_17

Brugge_16

Brugge_13

Brugge_05

Nu în ultimul rând, vitrinele cu bomboane de ciocolată şi magazinele cu jucării şi ornamente pentru brad sunt în sine nişte obiective turistice, cu care mi-am delectat ochii şi inima.

Delicii dulci

Brugge_06

Brugge_09

Brugge_07

Brugge_25

Decoraţiuni, ornamente, jucării

Brugge_24

Brugge_22

Chiar dacă iniţial nu ştiam dacă să stăm cele două zile în Bruges sau să petrecem una aici şi una în Ghent, am fost foarte inspiraţi. Ba mai mult, îmi doresc pe viitor să mai ajung pentru o zi în Brugge, dar pe timp de vară, în cadrul unei vacanţe mai lungi în care să poposim prin mai multe orăşele din zonă. Planul s-a adăugat deja pe wishlist. 🙂

Brugge_29

Brugge_03

Brugge_04

2 thoughts on “Brugge – primele impresii

Leave a Reply

