Brugge – ziua 2

Brugge_2_07_resize

Pentru a doua zi am păstrat activităţile indoor şi bine am făcut, pentru că deşi dimineaţa s-a arătat puţin soarele, în restul zilei a fost înnorat, cu frecvente reprize de ploaie.

După micul dejun ne-am grăbit să urcăm în Belfort, ca să evităm aglomeraţia. Preţul unui bilet este de 8 euro şi urcarea în turn se face exclusiv pe cele 366 scări, reprezentative pentru numărul de zile dintr-un an (bisect). Panorama e deosebită, singurul inconvenient sus era vântul destul de puternic şi rece. Am admirat oraşul privind spre toate punctele cardinale şi după ce ne-am bucurat ochii, am început coborârea. A fost mai greu decât la urcare, pentru că turiştii erau acum mai mulţi şi o singură cale de acces către/ dinspre vârf.

Brugge_2_17_resize

Brugge_2_16_resize

Brugge_2_19_resize

Brugge_2_15_resize

Ne-am plimbat apoi din nou pe străduţe, altele de această dată, mirându-ne cum de nu am ajuns cu o zi înainte aici. Am trecut pe lângă catedrala Onze – Lieve – Vrouwekerk (Notre Dame), apoi am mers de-a lungul unui canal, unde am făcut ultimele poze cu soarele parţial pe cer. În scurt timp a început o ploaie torenţială, care ne-a obligat să ne adăpostim în faţa unei librării, chiar dacă aveam umbrelă. După 10 minute, niciun semn că ar fi vrut să apară soarele. Aşa că ne-am hotărât să mergem către Muzeul Ciocolatei, deşi eu eram cu inima strânsă că pe aşa o vreme nu mai puteam să ne plimbăm şi în zona Beguinage-ului, unde domnul de la recepţie ne recomandase să ajungem.

Brugge_2_25_resize

Brugge_2_22_resize

Brugge_2_20_resize

Muzeul Ciocolatei (Choco Story) mi-a plăcut, dar nu îl consider un must see pentru Brugge. E drăguţ amenajat, prezintă informaţii despre istoria ciocolatei, iar piesa de rezistenţă e o demonstraţie a unui tânăr şi simpatic ciocolatier, care face praline de ciocolată. Am degustat materia primă (ciocolată albă, cu lapte şi neagră), apoi la final rezultatul – delicioasele praline.

Brugge_2_32_resize

Brugge_2_28_resize

Brugge_2_31_resize

 

Brugge_2_26_resize

Brugge_2_30_resize

Când am ieşit, ploaia se oprise. Ne îndreptam acum spre Expoziţia de gheaţă pe care Luci şi-a dorit foarte mult să o vadă. Ăsta da e un must see pentru cei care ajung la Brugge iarna. Iar în drumul către expoziţie am ajuns şi la Beguinage şi aşa am fost mulţumiţi amândoi.

Brugge_2_35_resize

Brugge_2_33_resize

Brugge_2_34_resize

Brugge_2_36_resize

Zona din preajma Beguinage-ului mi-a plăcut cel mai mult şi am avut noroc şi de câteva raze de soare. Nu am zăbovit foarte mult, pentru că ne grăbeam să ajungem la expoziţie şi să prindem cel puţin o oră înainte de închidere.

Brugge_2_38_resize

Brugge_2_39_resize

Brugge_2_37_resize

Expoziţia, intitulată anul acesta The Land of the Hobs, este amenajată în faţa gării şi de afară pare un cort imens. Când intri înăuntru, însă, ai senzaţia că ai pătruns într-o lume de basm. Sigur, prima dată te loveşte aerul foarte rece. Dar muzica de fundal (care seamănă cu susurul unor cristale adiate de vânt) şi sculpturile te fac să uiţi de frig. În scurt timp, redevii copil şi nu încetezi să te bucuri de toate nebuniile alea sculptate în gheaţă. Le-am fotografiat pe toate, deşi imaginile nu redau decât parţial realitatea.

Brugge_2_44_resize

Brugge_2_45_resize

Brugge_2_41_resize

Brugge_2_40_resize

Brugge_2_42_resize

Într-un castel de gheaţă am putut chiar să urcăm şi de acolo să ne dăm pe un derdeluş, folosind nişte saci din rafie special pregătiţi pentru asta.

La final de traseu este amenajat un mic bar, cu băuturi alcoolice sau calde, pentru cei care au îngheţat prea tare. Iar dacă vrei să stai la căldură şi să serveşti ceva, ieşirea din spaţiul expoziţiei se face într-un local care mi-a amintit de cele din staţiunile de ski. Am băut o ciocolată caldă, ca să ne mai încălzim şi ne-am întors aproximativ pe acelaşi drum de la venire, pentru că văzusem nişte magazine foarte drăguţe cu decoraţiuni de Crăciun.

Între timp începuse să se înnopteze şi să se aprindă luminiţele ornamentale.

Brugge_2_03_resize

Brugge_2_04_resize

Am găsit şi magazinul care îmi atrăsese atenţia după-amiază şi cu greu am mai ieşit din el. Globuri, jucării, steluţe, Moşi Crăciuni, tot felul de ornamente de Crăciun.

Brugge_2_06_resize

Brugge_2_08_resize

Şi înainte de a ne încheia ultima zi în Brugge, am mai mers o dată în Markt şi am mâncat câte un bratwurst de la unul din standurile de la târg (delicios).

Au fost două zile intense, deosebite. Mi-a plăcut mult orăşelul ăsta şi mă bucur că l-am vizitat în prag de Sărbători. În ultima noapte am visat numai bomboane de ciocolată (mi s-a tras de la vitrinele cu dulciuri îmbietoare pe care le-am întâlnit la tot pasul), aşa că am un motiv în plus să revin aici.

Brugge_2_12_resize

Brugge_2_11_resize

Leave a Reply

