Mâncarea în Veneţia (plus o recomandare)

Mancare Venetia_12

Ce-ar fi o călătorie în Italia fără pizza şi fără paste? Cu ele asociem în general gastronomia italiană. Pizza nu este totuşi o specialitate veneţiană (recent am aflat şi eu), chiar dacă în zonele turistice o găseşti aproape la tot pasul. Ce e drept, nici noi nu am ocolit-o şi am încercat să gustăm din cât mai multe feluri. În schimb, nu sunt o fană a pastelor. Dar în Veneţia au fost pe gustul meu pentru că le-am ales pe cele cu fructe de mare (acestea mult mai specifice lagunei). Nici îngheţatei nu i-am rezistat, în ciuda iernii de afară, aşa că minivacanţa la Veneţia a fost ŞI o călătorie culinară reuşită.

Micul dejun l-am servit în fiecare dimineaţă la hotel. Nu foarte consistent, dar suficient cât să ne dea energie să colindăm oraşul până la prânz – un cappuccino, un croissant, cereale cu lapte, prăjiturele şi dulceţuri.

Posibilităţile de a mânca în Veneţia sunt variate şi pentru toate buzunarele, începând de la street food (pizza la felie, sandwich-uri şi nişte rulouri cu prosciuto, mozzarella, rucola), până la osterii (localurile tradiţionale), terase şi restaurante mai scumpe. Şi vitrinele cu prăjituri sunt îmbietoare, iar pieţele cu fructe, legume şi verdeţuri arată foarte bine.

La Veneţia am mâncat pentru prima dată paste cu cerneală de sepie şi mi-au plăcut mult. Aşa că am mai luat o porţie în ultima seară. Delicios a fost şi un mix de fructe de mare (calmari, creveţi) şi sardine, alături de polenta (mămăligă). În rest, pizza şi paste cât să ne ajungă până la viitoarea călătorie în Italia.

O felie de pizza to go este în jur de 3-5 euro, iar în localuri pastele, salatele, pizza încep de undeva de la 10 euro. La recomandarea recepţionerei de la hotel, am ales un restaurant din zona Campo Santa Margherita, unde fiind o zonă studenţească, preţurile sunt mai accesibile. Ai Sportivi se numeşte localul şi pentru că ne-au plăcut mult şi mâncarea şi locaţia, am revenit. Dacă ajungeţi în zonă, vi-l recomand.

Nu am ajuns, din păcate, în nicio osterie, ca să încercăm şi mâncarea autentic veneţiană, cea pe care o servesc localnicii. Dacă vom mai reveni în Lagună (şi îmi doresc asta), vom încerca să ne pierdem mai mult pe străzile Veneţiei şi să o vedem şi gustăm dincolo de ce are de oferit turiştilor.

 

Mancare Venetia_04

Mancare Venetia_05

Mancare Venetia_01

Mancare Venetia_13

Mancare Venetia_08

Mancare Venetia_14

Mancare Venetia_02

Mancare Venetia_11

Mancare Venetia_10

Mancare Venetia_03

Mancare Venetia_09

Leave a Reply

