Insulele Veneţiei: Burano

Burano_05

Dacă îi ceri lui Google să îţi arate imagini cu Burano, îţi inundă ecranul cu case viu colorate. Legenda spune că localnicii le vopseau astfel ca să le identifice uşor de pe mare, atunci când era ceaţă. Mit sau nu, cert este că şi astăzi căsuţele au nişte culori care mai de care mai atrăgătoare.

După ce am vizitat Murano, ne-am îndreptat repejor spre Burano, ca să reuşim să vizităm insula pe lumină (deh, dezavantajul călătoriilor iarna, când ziua e semnificativ mai scurtă).

Pe lângă farmecul unic al culorilor, Burano este renumită pentru dantela care se lucrează aici încă din secolul al XV-lea. Ce-i drept, astăzi puţine bătrânele se mai ocupă cu această îndeletnicire. Dantela are şi un muzeu dedicat în Burano – Museo del Merletto.

Noi nu am vizitat muzeul, în schimb am explorat Burano pe îndelete, cu sentimentul că ne aflăm într-un simpatic sat-insulă. Probabil cel mai colorat loc în care am ajuns până acum. 🙂

Burano_01

Burano_04

Burano_10

Burano_02

Burano_03

Burano_07

Burano_13

Burano_08

Burano_14

Burano_16

Burano_06

Burano_17

Burano_15

Burano_11

Burano_12

Burano_18

Burano_19

Leave a Reply

