Köln – Münster – Brühl – primele impresii

Dom Koln noaptea

Mult timp nu m-am gândit la Germania ca la o ţară turistică. De fapt interesul pentru ea s-a ivit şi a crescut pe măsură ce înaintam cu cursurile de germană, adică de mai bine de un an. Aşa că am ales pentru a treia aniversare de nuntă o destinaţie germană: Köln.

Practic săptămâna noastră am împărţit-o aşa:

Ziua 1Köln, o primă vizită a oraşului – Domul, centrul vechi, străzile comerciale Hohe Straβe şi Schildergasse, o plimbare pe malul Rinului şi un popas pe iarba verde din apropierea râului;

Koln Dom

Ziua 2Phantasialand, o zi plină, plină în parcul de distracţii, pe care aş mai repeta-o de câte ori aş avea ocazia :);

Phantasialand

Talocan Phantasialand

Ziua 3Köln, o vizită mai aprofundată a oraşului, cu o plimbare cu vaporul pe Rin, urcat în Kölntriangle de unde am avut o privelişte minunată asupra întregului oraş, plimbat pe podul cu lăcăţele şi poveşti de iubire;

Podul Hohenzoller Koln

Ziua 4Münster, un oraş tare cochet, în ghiduri am citit că ar fi cel mai frumos oraş al Germaniei; nu ştiu dacă e aşa, cert e că mi-a plăcut cel mai mult din cele trei văzute, în ciuda ploii mărunte care a căzut aproape toată ziua;

Munster

Ziua 5Brühl şi Castelul Augustusburg, unul dintre cele mai frumoase şi elegante castele pe care le-am vizitat;

Augustusburg Bruhl

Ziua 6Zoo din Köln, un loc fain pentru mici şi mari;

Zoo Koln

Ziua 7Köln, ultima zi de vacanţă şi aniversarea noastră de 3 ani am petrecut-o în Köln, de data asta ne-am îndepărtat de zona centrală (Altstadt) şi am ajuns în părţi ale Kölnului mai puţin turistice – zona Universităţii, Cartierul Ehrenfeld.

Koln

Ce ne-a plăcut

  • birourile de informare turistică (Köln, Münster, Brühl) extrem de bine pregătite cu pliante şi tot felul de materiale care să te ajute să-ţi trasezi itinerariul sau să-l îmbogăţeşti, după caz;
  • parcul de distracţii, unde am încercat doar una dintre cele 3 atracţii cu un grad ridicat de adrenalină (Luci două, la a treia a renunţat din cauza mea);
  • fetele, în special adolescentele, mi s-au părut foarte frumoase;
  • mi-a plăcut să văd grădina zoologică şi parcul de distracţii pline de vizitatori mici, de la bebeluşi, până la copii mai mari, plini de veselie (şi marea majoritate blonzi);
  • bratwurst-ul şi currywurst-ul (cred că zilnic am mâncat cele două feluri de cârnaţi);
  • doamne la vârsta a treia pe bicicletă (biciclişti am întâlnit peste tot în Europa occidentală, dar abia aici am văzut bătrânele care mergeau la cumpărături pe bicicletă, foarte naturale)
  • centurile verzi din jur oraşelor (la Köln şi Münster), adică parcuri şi spaţii verzi care echilibrează zonele construite
  • a fost plăcut să aud germana vorbită de germani pe viu, nu doar în înregistrări audio sau video.

Ce nu ne-a plăcut

  • am avut două incidente cu transportul: prima cu autocarul cu care ne întorceam din Münster în Köln, care a avut întârziere de o oră şi l-am tot aşteptat, fără să ştim dacă să mai stăm sau să ne îndreptăm către gară, după ce un şofer ne speriase că autocarul nostru plecase de mult (într-un final am sunat la serviciul lor pentru clienţi, de unde am aflat de întârziere); a doua a fost cu S-bahn-ul cu care trebuia să ajungem la aeroport, dar care nu a mai circulat din cauză că era grevă; noroc că a venit următorul şi am ajuns la fix; 🙂
  • am încercat să vorbesc cât mai mult în germană, din păcate nu am dat mereu de oameni amabili şi răbdători cu eforturile mele;

Deşi vacanţa în Westfalia nu a urcat foarte mult în topul nostru, ne-a deschis pofta de a vizita mai mult din Germania, iar următoarea destinaţie mi-ar plăcea să fie Berlinul. 🙂

Munster2

Koln Triangle

Koln Gara

Leave a Reply

