3 cherhanale pe care le-am încercat la mare

Golful Pescarilor_3

Acest articol face parte din seria Litoralul altfel.

***

Am observat că devin tot mai populare şi mai căutate cherhanalele de la mare, restaurantele unde se serveşte peşte din Marea neagră. Zilele trecute am văzut şi un reportaj la TV despre ele.

Noi am încercat doar trei, dar cu siguranţă vom căuta şi altele când vom mai ajunge la mare, pentru că ne place mult peştele.

Restaurant cherhana Histria

După ce am vizitat cetatea Histria şi muzeul, ne-am oprit pentru masa de prânz la cherhanaua cu acelaşi nume, aflată chiar lângă cetate. Un restaurant deloc ocolit de turiştii care vin să viziteze Histria, probabil şi pentru că alte posibilităţi de a mânca în zonă nu există. Cu această ocazie am văzut şi aici mulţi străini veniţi să ne viziteze ţara, ceea ce mă bucură de fiecare dată.

Servirea a fost promptă, însă doar domnul care lua comezile părea să ştie mai multe despre ce aveau în meniu, nu şi fetele care aduceau mâncarea (de exemplu, ce tipuri de peşte s-au folosit la borş sau ce peşti fuseseră pescuiţi din mare).

Cât despre mâncarea în sine, borşul de peşte a fost bun şi ne-a mai încălzit puţin, pentru că începuse ploaia şi noi eram în foişor. Guvizii şi stavrizii au fost buni, dar nu ne-au impresionat, în schimb cartofii natur care i-au acompaniat – fără gust.

Cherhana Histria

Cherhana Histria_3

Locaţia nu ne-a inspirat foarte mult, aşa că nici poze nu prea am făcut.

Cherhana Histria_4

Pescăria lui Matei

Pescăria lui Matei (Agigea) îmbină mâncarea delicioasă cu designul foarte plăcut al restaurantului. Ne-a plăcut că meniul începe cu prezentarea tipurilor de peşte din mare (şi nu numai) ce ajung apoi pe farfuria ta.

Pescaria lui Matei_1

Pescaria lui Matei

Am mers pe recomandările tânărului entuziast care ne-a întâmpinat şi zicem noi că au fost nişte alegeri inspirate.

Pescaria lui Matei_6

Am început cu icre de crap, puţin cam grele, dar pentru care au compensat cu vârf şi îndesat felurile principale: midii în vin alb cu leuştean (specialitatea casei) şi chefal la grătar cu mămăliguţă şi mujdei de usturoi. Delicioase au fost ambele, iar bolul cu midii, chiar dacă a fost mare, nu m-am lăsat până nu l-am terminat. Midiile provin din crescătoria pe care ne-a şi arătat-o în zare, în Marea Neagră, tinerelul de care ziceam.

Pescaria lui Matei_2

Pescaria lui Matei_3

Pescaria lui Matei_4

Am încheiat cu o porţie de tort Snickers, pe care l-am savurat în timp ce răsfoiam o revistă de călătorii în care apăruse un articol despre Pescăria lui Matei.

Pescaria lui Matei_5

Golful Pescarilor

Golful Pescarilor este la câţiva paşi de Pescăria lui Matei, iar culorile folosite pentru design aceleaşi (nuanţe de turcoaz şi alb). Locul arată foarte bine, iar atenţia pentru detalii o vezi peste tot în amenajarea acestui spaţiu.

Golful Pescarilor_1

La Golful Pescarilor am început cu un borş de peşte foarte bun, iar la felul al doilea am continuat cu saramură de biban de mare şi midii în sos de roşii.

Golful Pescarilor

Cât despre mâncarea în sine, a fost pe gustul nostru, păcat că midiile nu erau curăţate bine şi aveau bucăţele mici de scoică ce crănţăneau între dinţi (iniţial am crezut că e nisip).

Golful Pescarilor_6

Golful Pescarilor_5

Golful Pescarilor_4

Golful Pescarilor_2

Golful Pescarilor_7

Golful Pescarilor_8

Ordinea în care le-am prezentat nu e a preferinţelor, ci a ordinii în care le-am încercat. Pe primul loc este fără îndoială Pescăria lui Matei, un loc în care să tot revii şi să te bucuri de mâncare bună.

One thought on “3 cherhanale pe care le-am încercat la mare

Leave a Reply

