Castelul Miclăuşeni, călătorie la 1900

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_18

Am început luna septembrie cu o călătorie în timp, la Castelul Miclăuşeni. Am revenit pentru a doua oară în locul acesta care îmi e drag, acum cu ocazia evenimentului care promite să devină o tradiţie – „Călătorie la 1900”. Despre povestea castelului şi prima vizită am scris aici.

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_17

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_11

Pentru cele două zile cât a durat evenimentul, organizatorii au pregătit multe momente şi activităţi, iar decoraţiunile şi micile detalii au pus în valoare castelul. Scopul nu e doar de promovare turistică, ci şi de strângere de fonduri pentru renovarea castelului.

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_01

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_02

Noi am ajuns în cea de-a doua zi şi, chiar dacă pe drum a început să plouă torenţial, nu ne-am descurajat. Am vizitat castelul, am admirat costumele de epocă ale celor care ne-au fost gazde (sau ale turiştilor care din proprie iniţiativă au vrut să intre mai bine în atmosfera de început de secol), am băut cafea turcească, am vizionat o piesă de teatru de păpuşi şi am ascultat tineri interpretând piese muzicale româneşti. A fost o zi în mare parte însorită, numai că o răpăială rece ne-a „forţat” să mai vizităm o dată castelul. După parada costumelor de epocă, am aşteptat bătaia cu flori, care, nu ştim de ce, nu s-a mai ţinut. Păcat, ar fi fost ceva inedit.

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_10

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_16

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_06

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_09Nu puteam încheia vizita fără să gustăm din bucatele pregătite special pentru eveniment. Am aflat că, mai nou, în fiecare duminică se poate lua masa aici, iar meniul se anunţă de vineri, pe pagina de Facebook a castelului. Cred că am mâncat cel mai bun păstrăv de până acum, pregătit cu capere, roşii şi ierburi aromatice.

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_07

Am avut noroc să găsim o masă liberă, pentru că cererea era semnificativ mai mare decât capacitatea restaurantului, un aspect care ar trebui luat în calcul la următoarele ediţii. Mă bucură iniţiativa şi sper să devină o tradiţie cunoscută nu doar local, ci, de ce nu, şi peste hotare. 🙂

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_15

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_13

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_19

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_04

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_03

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_05

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_20

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_08

Castelul Miclauseni - calatorie la 1900_12

Leave a Reply

