City break la Braşov

Brasov_11

Tocmai am schimbat prefixul şi pentru că nu e chiar o bucurie, am compensat cu un city break la Braşov. Oraşul l-am vizitat mai pe îndelete în copilărie, când mergeam cu părinţii în vacanţe, dar abia mi-l mai amintesc de atunci, iar între timp am fost doar în trecere. Aşa că acum a fost cea mai cuprinzătoare vizită a Braşovului şi în egală măsură un tur culinar, pentru că ne-am cam făcut de cap cu mâncarea.

Brasov_10

Cazarea

Pentru cazare am ales Jugendstube Hostel (pe strada Michael Weiss), la câţiva paşi de Piaţa Sfatului. E un loc drăguţ, amenajat într-o clădire veche. Au camere cu mai multe paturi suspendate, dar şi camere duble, cu baie privată. Singură problemă este că se aude foarte bine zgomotul din celelalte camere. Îmi imaginez că în plin sezon e mai greu cu dormitul.

Brasov_03

Ce am vizitat în Braşov

La recepţia hostelului aveau hărţi gratuite cu recomandări pentru turişti, printre care şi un tur gratuit al oraşului. Ne-am cazat şi am plecat spre locul de întâlnire, pentru turul care începea într-o oră. Kinga a fost ghidul nostru pe parcursul a două ore şi jumătate. Deşi ne aşteptam să fie mulţi turişti străini, nu îmi imaginam că dintr-un grup de 20 de oameni, noi doi vom fi singurii români. 🙂 Turul a fost complex, presărat cu multe poveşti şi legende despre Braşov şi România , dar şi sugestii despre ce se poate vizita în Braşov şi împrejurimi sau unde pot fi încercate mâncăruri tradiţionale. Aş recomanda turul celor care au puţin timp în Braşov, dar şi celor care vor să îl exploreze mai pe îndelete. Pagina organizaţiei care se ocupă de turul gratuit al Braşovului este aceasta.

Brasov_12

Brasov_15

Ne-am plimbat foarte mult pe străzile din centrul vechi al oraşului, pentru că ne-au plăcut mult arhitectura clădirilor vechi şi culorile în care au fost reconstituite. Şi m-am bucurat să văd cât de mulţi turişti străini vin să viziteze Braşovul.

Brasov_04

Brasov_16

Cele mai importante obiective sunt:

  • Biserica Neagră
  • Piaţa Sfatului
  • Strada Sforii, una dintre cele mai înguste străzi din Europa
  • Prima şcoală românească (muzeu)
  • Turnul alb şi Turnul negru, de unde ai o vedere foarte frumoasă asupra oraşului.

Brasov_06

Brasov_07

Brasov_08

Dacă vrei să îl vezi şi mai de sus, poţi ajunge sus pe Muntele Tâmpa (unde e scris BRASOV), fie cu telecabina, fie pe jos. Noi am vrut să facem mişcare şi ne-a încurajat să urcăm şi cerul senin din a doua zi. Şi cum în călătorii îţi vin idei de noi călătorii, ne-am propus să mergem mai des pe munte anul ăsta.

Brasov_13

Brasov_14

În ultima zi am dat o fugă până la Poiana Braşov. În afară de câtiva turişti străini care urcau cu telecabina pe munte ca să schieze, erau pustiu (era şi luni, şi dimineaţă). În schimb am avut o surpriză plăcută – am găsit o zonă plină cu brânduşe. 🙂

Brasov_20

Brasov_21

Brasov_22

Foarte aproape de Braşov sunt şi bisericile fortificate de la Hărman şi Prejmer. Am ajuns la prima, dar acolo am văzut că lunea este închisă. La fel şi la Prejmer, numai că aici am verificat (abia atunci) programul pe internet.

Brasov_23

Unde am mâncat

Sub pretextul sărbătoririi aniversării, am ţinut-o într-un răsfăţ culinar. Am combinat recomandările ghidei de la tur, ale celor de la hostel şi recenziile de pe Tripadvisor şi am incercat câteva locuri renumite pentru mâncarea tradiţională pe care o servesc:

Sergiana

Am mers acolo sâmbătă la prânz şi era o mare forfotă. Majoritatea meselor erau rezervate, dar personalul a fost foarte drăguţ şi ne-au găsit totuşi o masă. Din partea casei vin jumări cu ceapă roşie şi pâine proaspătă. Aici am incercat pentru prima data ciorba de salată.

La ceaun

În ciuda numelui mai rustic, restaurantul este micuţ, intim şi amenajat cu bun gust. E renumit mai ales pentru ciorbele pe care le pregătesc, noi însă am ales amândoi plăcinte. Aici eu am gustat pentru prima dată palinca.

Brasov_09

Gaura dulce

E un restaurant cu tradiţie, situat în spatele altui local renumit, Cerbul carpatin. Pe zidul lui e notat un mic istoric, din care citez aici un fragment: „Circula prin oraş şi o glumă pe seama acestui local. Când cineva întreba unde era Gaura Dulce, i se răspundea s-o caute în fundul Cerbului.”

Brasov_17

Am mâncat bine şi aici, plus o premieră: lapte de pasăre.

Brasov_18

Dr. Jekelius – Pharmacy Cafe

Nu se încadrează la restaurante, însă este o cafenea care ne-a plăcut foarte mult. Cu mulţi ani în urmă aici era o farmacie, iar decorul a fost păstrat şi updatat şi arată foarte bine.

Brasov_19

One thought on “City break la Braşov

Leave a Reply

