La masă în Hamburg

Restaurante-Hamburg

Fish & chips şi sandwich-uri cu hering abia aşteptam să mâncăm pe săturate în Hamburg, după ce anul trecut am gustat unul delicios cu hering proaspăt la Münster.

Mâncarea tradiţională hamburgheză are la bază peştele. Nici nu e de mirare, având în vedere că râul Elba şi Marea Baltică sunt aproape. Dar nu lipsesc nici cârnaţii sau felurile cu carne, pentru cei care nu sunt fani ai peştelui.

În cele două zile petrecute la Hamburg am făcut o mică incursiune în bucătăria hamburgheză şi am încercat câteva localuri, pe care dacă ajungeţi acolo, vi le recomandăm.

Mutterland, Ernst-Merck-Straße 9

E un bistro foarte drăguţ, unde pentru prepararea mâncărurilor se folosesc produse de la fermierii locali. La 9 dimineaţa nu am mai găsit decât două locuri la terasă, înăuntru era plin. Familii cu copii veniseră să ia primul mic dejun din weekend aici.

Toate au fost delicioase, de la cafea la quiche lorraine-ul cu broccoli şi şuncă şi desertul care nu-mi mai amintesc cum se numea.

Despre acest mic bistro am aflat de pe blogul unei bloggeriţe stabilite de ceva timp în Hamburg, aşa că am mers la sigur.

Mutterland_2

Mutterland_1

Fish&Co, Deichstraße 41

Este un local foarte mic, cu patru mese înăuntru şi două afară. Un singur domn (cam ursuz) se ocupa de preluarea comenzilor, pregătirea mâncării şi aducerea ei la masă. Ghidul de la turul oraşului ne-a recomandat Fish&Co pentru mâncarea bună la preţuri decente. Am încercat aici fish & chips şi Pannfisch, un fel tradiţional cu cartofi şi file de peşte prăjit, peste care se adaugă un sos de muştar.

Micuţul local cred că e mereu aglomerat la orele prânzului, noi am aşteptat un pic până s-a eliberat o masă, dar mâncarea a meritat aşteptarea. Un neajuns este însă mirosul de peşte prăjit care rămâne în haine, având în vedere că îl prepară la 2-3 metri de tine. 🙂

Fisg&Co_1

Fisg&Co_2

Fisg&Co_3

Fischmarkt

La piaţa de peşte de duminică dimineaţa trebuie neapărat încercat un sandwich cu hering (prospăt sau marinat), indiferent dacă ai luat sau nu micul dejun înainte. Sunt mai multe locuri de unde le poţi cumpăra, te poţi orienta după lungimea cozilor, pe ideea că localnicii ştiu unde se mănâncă bine. Iar la desert merge o salată mare de fructe proaspete, gata pregătită de comercianţi.

Fischmarkt_2

Fischmarkt_1

Deichgraf, Deichstrasse 23

Este un restaurant cu mâncare tradiţională, unde am ales tot peşte. Numai că de data asta combinaţiile din farfurie ni s-au părut ciudate, dar nu rele. Labskau este o mâncare tradiţională specifică nordului Germaniei şi Scandinaviei, care se găteşte cu carne sau peşte. În Hamburg constă în file de hering, alături de o pastă din hering, sfeclă roşie, ceapă şi cartofi, peste care se aşează un ou ochi şi castraveţi muraţi lângă. Ce spuneam de combinaţii? 🙂

Celălalt fel a fost mai aproape de normal – file de hering cu cartofi prăjiţi şi sos de hrean şi merişoare. Am mustăcit noi la început, dar farfuriile s-au golit repede. 🙂

Deichgraf_2

Deichgraf_1

 

 

Save

Save

Leave a Reply

