Prin satele din Mărginime

marginimea-sibiului_13

Acest articol face parte din seria Sibiul rural.

Traseele turistice prin satele unde s-au păstrat tradiţii şi obiceiuri sau unde natura a fost darnică şi le-a înzestrat frumos sunt mai puţin populare la noi decât în alte ţări. Dar nu înseamnă că ducem lipsă de sate pitoreşti, iar ghidul nostru pentru excursiile în ţară (cel din colecţia National Geographic Traveler) ne-a sugerat pentru zona Sibiului o plimbare cu maşina prin satele din Mărginime.

marginimea-sibiului_01

Mărginimea Sibiului (sau mai pe scurt „Mărginime”, cum spun localnicii) este formată din 18 sate. Nu am ajuns în toate, ne-am oprit pe la jumătatea traseului sugerat, dar a fost suficient cât să ne facem o idee .

marginimea-sibiului_02

Am plecat din Răşinari, unde ne şi stabilisem baza pentru două nopţi, spre Poplaca, pe drumuri de ţară şi multă verdeaţă în jur.

marginimea-sibiului_04

Am văzut Poplaca şi Orlat din mers, iar prima oprire am făcut-o la Sibiel. Prin centrul satului trece un pârâu şi nu departe de el e Biserica Sf. Treime, o biserică veche din secolul al XVIII-lea. În curte este şi un muzeu al icoanelor pictate pe sticlă.

marginimea-sibiului_08

marginimea-sibiului_09

marginimea-sibiului_10

Am trecut apoi prin Vale, Sălişte şi Tilişca, cu ochii numai la casele lor frumoase, unele proaspăt renovate, altele cu aspect mai vechi, cu drumuri înguste cât abia să încapă două maşini. Ce-i drept, şi localnicii se uitau curioşi la aparatul nostru foto.

marginimea-sibiului_11

marginimea-sibiului_06marginimea-sibiului_05marginimea-sibiului_03

După Tilişca drumul trece prin pădure şi altitudinea creşte. Am făcut a doua oprire, cât să respirăm un pic de aer răcoros. Ultimele sate pe care le-am văzut au fost Rod, Poiana Sibiului şi Jina. Am mai fi avut cam încă pe atât ca să îl facem pe tot, dar în scurt timp trebuia să facem plinul cu benzină, aşa că ne-am îndreptat către Miercurea Sibiului şi înapoi spre Răşinari, cu un tur de seară prin Sibiul nostru drag.

marginimea-sibiului_12

marginimea-sibiului_14

marginimea-sibiului_07

2 thoughts on “Prin satele din Mărginime

Leave a Reply

