Paris – ziua 2

Paris_05

E prima dimineaţă în Paris după mulţi ani. Dacă ieri am avut mai puţin de jumătate de zi la dispoziţie să vizităm, astăzi avem planuri mari. Nu mai ninge, dar tot e înnorat şi rece. Noroc că nu am ţinut cont de previziunile meteo şi ne-am luat geci groase la noi.

La 11 avem turul gratuit al oraşului şi ne întâlnim cu grupul la Fântâna Saint Michel. Dar plecăm mult mai devreme de la hotel. Păi nu am zis că avem planuri mari?

Paris_4

Vrem să vedem în primul rând piaţa de flori din Ile de la Cité, dar nu avem noroc. E prea dimineaţă şi nu e încă deschis. Şi e multă linişte pe străzi. Nu-i nimic, profităm că avem timp şi facem un tur de insulă: Conciergerie, Catedrala Notre Dame, trecem Sena pe podul Saint-Michel şi ne plimbăm puţin în Cartierul latin. Numai că deja am îngheţat, aşa că facem o pauză de cafea şi croissante la Paul, ca să ne încălzim puţin până la întâlnirea cu grupul.

Paris_5

Paris_6

Ghidul nostru e Esteban, un tânăr columbian, student la actorie în Paris. Timp de 2 ore şi jumătate ne-a purtat prin centrul Parisului şi prin istoria lui, cu regii importanţi, evenimentele care au marcat oraşul, cultura şi arta pariziană etc. Ca de fiecare dată, ne-am felicitat pentru ideea turului, pentru că în ciuda timpului scurt pe care l-am avut la Paris, cele aproape trei ore au fost bine investite.

Paris_9

Paris_02

Paris_04

După tur, planul include Montmarte cu Bazilica Sacré-Cœur şi bulevardul Haussmann, cu Galeriile Lafayette şi lanţul de magazine Au Printemps. La Galeriile Lafayette vrem să urcăm pe acoperiş, de unde citisem că ai o privelişte frumoasă asupra oraşului, fără să plăteşti pentru ea. Şi pentru că vrem să urcăm pe lumină, les Grands Magasins sunt primele pe listă.

Paris_09

Paris_13

Priveliştea de pe acoperişul Galeriilor Lafayette e frumoasă, dar nu sunt mai prejos nici interioarele magazinelor. Galeriile Lafayette şi Au Printemps sunt rivale, dar au în comun luxul.

Paris_11

Paris_10

Paris_12

După ce am admirat bine vitrinele (sau cum ar zice francezii, am făcut “du lèchevitrine”), ne-a rămas timp să vedem şi puţin din Montmarte pe lumină (în citybreak-urile de iarnă, încercăm să profităm cât mai mult de lumină, mai ales dacă e înnorat, cum a fost cazul aici). Urcarea către SacréCœur îmi place mult – în faţă ai bazilica, iar în spate, cu cât urci mai sus, vezi mai mult din panorama oraşului.

Paris_14

Paris_2

Pe când ne plimbam în zona bazilicii, am văzut că trece pe acolo un autobuz, pe străduţele alea înguste şi în pantă!! Montmartrobusul, el era.  Am făcut un tur complet cu el şi nu ne venea să credem cum intra pe cele mai imposibile străduţe. E de încercat, mai ales că biletul Paris Visite include şi călătoria cu el.

Paris_15

Paris_3

Am coborât în faţă la Moulin Rouge,  cât să îl pozăm, şi ne-am întors în centru. Din nou Notre-Dame,  Ile de la Cité, podurile peste Sena, şi apoi Turnul Eiffel cu jocul de lumini. Pentru că nu puteam merge la culcare fără să le mai vedem încă o dată şi să ni le întipărim bine în minte ne reîntoarcem.

Paris_16

Paris_17

Paris_18

Paris_19

Paris_08

Paris_07

Paris_06

Paris_20

 

2 thoughts on “Paris – ziua 2

  1. A wonderful trip! Beautiful photos, especially the night. Empty streets look very beautiful, probably there are a lot of people in summer.

Leave a Reply

