Citybreak în Sicilia – Catania

Catania-Sicilia_18

Îmi doream de ceva timp să ajungem în Sicilia şi să vizităm (măcar) câteva orăşele ale insulei. Am reuşit acum, la aniversarea de 5 ani de căsătorie şi am descoperit nişte locuri mai frumoase decât ne aşteptam. Nu a fost o săptămână, aşa cum ar fi meritat Sicilia, pentru că ai ce vedea şi face, dar a fost un weekend plin şi una dintre cele mai frumoase vacanţe ale noastre.

Catania-Sicilia_03

Ne-am stabilit baza la Catania, de unde am făcut excursii de o zi în alte două oraşe: Siracuza şi Taormina. Încă de la început am avut prejudecăţi legate de Catania şi chiar temeri privind siguranţa pe străzi, după ce am citit suficiente review-uri ale turiştilor care povesteau despre persoanele dubioase şi hoţii numeroşi din oraş. Nu am avut niciun incident de niciun fel. Ce-i drept, hotelul nostru era în centru, la 2 minute de Piazza del Duomo şi nici nu am avut timpul necesar să ieşim din zona centrală. Chiar şi aşa, nu am văzut feţe dubioase sau cerşetori mai mulţi decât în alte oraşe.

Catania-Sicilia_19

Un mare dezavantaj al Cataniei este că pe lângă piatra neagră din care sunt construite clădirile, majoritatea sunt într-o stare avansată de degradare, la care se adaugă şi mizeria de pe străzi, ceea ce nu dă un aspect chiar idilic oraşului. A, şi mai e şi traficul nebunesc, unde nu se respectă reguli. 🙂 Dar nouă ne-a plăcut mult oraşul, poate tocmai că nu aveam cine ştie ce aşteptări. E animat chiar şi la ore târzii în noapte, clădirile în stil baroc au farmecul lor (nu degeaba oraşul face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO) şi deloc de neglijat, preţurile sunt mai bune decât în nordul Italiei sau în alte oraşe europene.

Catania-Sicilia_11

Catania mai are însă de lucrat ca să devină mai tourist friendly. În autobuzul care ne-a adus de la aeroport nu se anunţau staţiile (poate e doar un caz izolat totuşi) şi deşi vorbisem cu şoferul să ne anunţe când să coborâm, am avut surpriza să vedem că după turul spre oraş, ne aflam din nou în drum spre aeroport. Nu-i bai, că am coborât aproape de port şi aşa am avut prima întâlnire cu marea. La întoarcere, am aşteptat mai bine de jumătate de oră autobuzul spre aeroport, deşi teoretic acestea vin la fiecare 20 de minute. Şi să ajungem la hotel a fost mai anevoios decât ar trebui (GPS-ul făcea figuri, de la localnici am primit indicaţii diferite), iar indicatoarele către zona centrală sau obiectivele turistice aproape că lipsesc cu desăvârşire.

Catania-Sicilia_01

Dar am ajuns în sfârşit în centru, unde era multă aglomeraţie şi poliţie, ca să aflăm apoi de la fata de la recepţie că zona centrală fusese blocată înainte să venim, din cauza vizitei lui Trump şi a delegaţiei lui. Dacă am fi coborât la timp, poate aveam ocazia să îl vedem în carne şi oase pe controversatul preşedinte. 🙂

Catania-Sicilia_02

În Catania nu am avut un plan de vizitat anumite obiective, ci ne-am propus să explorăm cât mai mult din oraş pe jos şi să încercăm bunătăţi siciliene. Totodată, Catania ne-a fost un bun punct de plecare pentru Taormina şi Siracuza, fiecare la distanţă de aproximativ o oră de Catania.

Catania-Sicilia_13

Catania-Sicilia_16

Catania-Sicilia_17

Catania-Sicilia_15

Catania-Sicilia_14

Catania-Sicilia_12

Catania-Sicilia_10

Catania-Sicilia_20

Catania-Sicilia_09

Catania-Sicilia_08

Catania-Sicilia_04

Catania-Sicilia_06

Catania-Sicilia_07

Catania-Sicilia_21

Leave a Reply

