Din bucătăria siciliană

Sicilian food_05

Recunosc, unul dintre motivele pentru care am vrut să ajungem în Sicilia este mâncarea. Nu există ghid despre Sicilia care să nu îți vorbească despre bogăția de fructe și legume cu care te îmbie insula, dar și cu specialitățile locale pe care nu le mai găsești în alte locuri din Italia. Am încercat doar câteva în scurta noastră excursie în Sicilia, dar tot ce am gustat ne-a plăcut.

Arancini

Sunt un fel de aperitiv/street food, dar pe care noi l-am mâncat și la micul dejun, de altfel foarte consistent. Arancini sunt niște bile mari (rotunde sau mai alungite) din orez cu bobul mare, cu numeroase umpluturi în interior, date prin pesmet și prăjite. Am încercat mai multe combinații (cu sos ragu, cu pește și creveți, cu mozarella și prosciutto), dar câștigătorul în privința gustului a fost cel cu spanac și mozarella, încercat în Taormina.

Sicilian food_11

Caponata

Îmi place mult numele acestui fel de mâncare, probabil pentru că aduce cu numelui lui Al Capone. 🙂 Am văzut mai multe imagini și probabil se prepară ușor diferit, în funcție de oraș și de restaurant. Caponata pe care am încercat-o noi în Siracuza semăna cu un fel de zacuscă, cu gust dulce-acrișor și avea bucăți mari de vănătă, ardei roșu, apio, măsline, îmbinate cu un sos de roșii.

Sicilian food_06

Pește și fructe de mare

În Catania am avut surpriza să descoperim că eram cazați la câteva minute de zona unde se organizează piața de pește (așa ne-am explicat și mirosul persistent de câte ori treceam pe străduța respectivă). Pe aceeași străduță este un mic local unde au peștișori prăjiți (sardine în principiu), calamari și caracațite, dar și alte specialități cu temă marină. Ce-i drept, ne-am oprit de vreo trei ori acolo pentru gustări (nah, era mereu în drumul nostru spre hotel). 🙂 Neapărat de încercat, mai ales că e la doi pași de fântâna din piața centrală. Seara e nebunie acolo, se stă la rând și se mănâncă în picioare (cele câteva mese nu fac față).

Sicilian food_01

Sicilian food_10

Un cannolo, doi cannoli (de fapt, au fost mai mulți)

E un desert specific Siciliei, deși îl găsești și în alte orașe italienești. Am încercat și mici, și mari, cu umplutură de ciocolată, ricotta și fistic (fisticul e din nou un ingredient de neratat în zona Siciliei). Mi-a plăcut că nu sunt foarte dulci, au multă cremă și aluatul este crocant și bun.

Sicilian food_03

Sicilian food_04

Fructele și legumele de la piață

Nu sunt îmbietoare numai estetic, dar și gustul lor e deosebit. Am încercat caise, roșii și portocale și mi-a părut rău că nu ne-am luat niște provizii pentru acasă, ca „suvenir”.

Sicilian food_09

Vinete (în pizza, în arancini)

Îmi place că în bucătăria siciliană se pune mult accent pe fructe și legume, care cresc bine datorită solului vulcanic. Iar vânăta am găsit-o deseori în meniu, pe pizza sau chiar în interiorul arancinilor.

Sicilian food_13

Combinații surprinzătoare

Nu mi-aș fi imaginat niciodată că poți combina portocalele cu ceapă, ulei de măsline și pătrunjel, ca să obții un aperitiv. A trebuit să ajungem într-un restaurant din Siracuza ca să vedem că se poate. 🙂

Am făcut aici o mică listă cu ce am încercat noi, nu e o listă a tuturor felurilor din Sicilia, în niciun caz. Zona asta a Italiei e atât de ofertantă, turistic și gastronomic, încât m-aș mai întoarce oricând.

Sicilian food_07

Sicilian food_14

Sicilian food_12

Sicilian food_08

Sicilian food_02

Leave a Reply

