Din nou în Moldova: Chişinău, Cricova, Orhei

Chisinau_03

E al treilea an consecutiv când ajungem la Chişinău şi se pare că tot mai avem lucruri de descoperit sau de făcut în oraş sau în împrejurimile lui. Pe noi ne bucură, pentru că e destul de accesibil pentru un weekend prelungit. De data asta am mers în variantă extinsă şi am fost un grup tare simpatic.

Chisinau_07

Am profitat de ziua de 1 mai care a prelungit ultimul weekend de aprilie şi am făcut un plan care a inclus de toate: vizitat oraşul, două excursii în apropiere de Chişinău, un spectacol de balet, mâncare muuuultă şi bună, cafeluţe şi mult entuziasm.

Chisinau_02

Chisinau_08

Pentru cazare am apelat pentru prima dată la AirBnb şi a fost o experienţă pozitivă. Am închiriat un apartament cu 3 camere în centrul oraşului, la etajul 7, de unde vedeam Chişinăul de la înălţime. Ce-i drept, chiar şi cu gps l-am găsit mai greu, iar conexiunea wifi mergea destul de greu cu 5 utilizatori, însă în rest a fost bine: gazda foarte prietenoasă ne-a oferit ponturi (la recomandarea ei am decis să ajungem la Orheiul vechi, de exemplu), iar apartamentul  arată bine, exact ca în poze. Pentru cei interesaţi, acesta e.

Apropo, cei care îşi fac un cont nou pe AirBnb pot beneficia de un discount de 100 lei dacă folosesc acest cod, cu condiţia ca preţul rezervării să fie de cel puţin 300 de lei.

Chisinau_09

Ne place Chişinăul pentru senzaţia de vacanţă pe care ne-o dă, pentru cafenelele cu cafea bună, pentru mâncarea pe care am tot lăudat-o, pentru spaţiile verzi numeroase. Ne bucură să vedem că se lucrează la străzi, ca apar localuri fancy, că au loc evenimente culturale şi că în general se simte o evoluţie. Sau cel puţin noi asa vedem. Bulevardul Ştefan cel Mare rămâne locul meu preferat de plimbare prin oraş şi l-am bătut la pas de câteva ori weekendul acela.

Chisinau_10

Chisinau_04

Chisinau_06

Tot la capitolul noutăţi, magazinul Bucuria, de aici, s-a modernizat şi nebuniile de ciocolată sunt mult mai bine puse în valoare. Bineînţeles că am plecat cu nişte kilograme de bomboane ca suvenir.

Chisinau_05

Chisinau_3

Spuneam că am făcut şi două excursii în apropiere de Chişinau. Orheiul vechi nu era în itinerariul nostru, dar la recomandarea gazdei, l-am adaugat pentru a doua zi. Apoi în ultima zi am făcut o vizită la crama Cricova, cea mai cunoscută probabil din Moldova.

Orheiul Vechi

După micul dejun şi cafea la Tucano, am plecat către Orheiul Vechi. Am făcut în jur de 40 de minute până acolo, iar drumul este în stare bună, din ce am înţeles a fost refăcut recent. Ne-am asigurat de asta înainte să plecăm, după experienţa de anul trecut când am prins nişte drumuri aproape impracticabile spre Hânceşti, la Conacul lui Manuc Bei.

Chisinau_11Orheiul vechi_01

Atracţiile principale în Orheiul vechi sunt peisajele pitoreşti ale văii Răutului, cu peşterile în stâncă folosite în trecut ca lăcaşuri călugăreşti. Pe deal este Mănăstirea rupestră Peştera şi puţin mai departe Biserica Sfânta Maria, un traseu numai bun pentru făcut mişcare în aer curat.

Orheiul vechi_02

Orheiul vechi_06

Orheiul vechi_05

Orheiul vechi_03

Orheiul vechi_07

După drumeţie, am coborât în satul Butuceni, pentru că ni se făcuse foame. Şi drumul prin sat e pitoresc, am fi zăbovit mai mult să fotografiem casele tradiţionale dacă nu trebuia să fim la timp înapoi în Chişinău ca să nu întârziem la spectacolul de balet.

Orheiul vechi_10

Orheiul vechi_08

Orheiul vechi_09

Masa am luat-o la Agropensiunea Butuceni şi a fost pe măsura poftei noastre. 🙂

Orheiul vechi_11

Am ajuns la fix la balet, chiar dacă pe drumul de întoarcere, un accident blocase traficul în Chişinău şi am crezut că nu mai ajungem. Spectacolul ne-a plăcut tare mult, singurul meu regret a fost că la pauză nu mai era nicio plăcintă la locul special amenajat pentru cumpărat bunătăţi şi răcoritoare. 🙂

Cricova

A treia zi în Moldova am dedicat-o Combinatului de Vinuri Cricova.

Cricova_5

Cricova e un must see dacă petreci mai multe zile la Chişinău şi vrei să ieşi din oraş, fiind considerat parte a patrimoniului național cultural al Moldovei. Numai că dacă anul trecut am vizitat crama de la Mileştii Mici (mai puţin cunoscută decât Cricova), am avut acum termen de comparaţie. Iar la partea de organizare, la Cricova au fost unele scăpări. Turul nu a început la ora stabilită, iar când au ajuns trenuleţele cu care se făcea deplasarea în cramă, toţi vizitatorii s-au îmbulzit să ocupe locuri, aşa că nicio şansă ca grupul nostru să mai rămână împreună.

Cricova_1

Dar experienţa în sine e faină, chiar dacă nu eşti cunoscător în ale vinului. Eşti plimbat cu trenuleţul prin oraşul subteran de la o zonă de interes la alta, alături de un ghid care îţi poveşteşte despre cum se produc vinurile, care e fluxul tehnologic, care sunt vinurile din colecţie şi ce premii au câştigat, ce oameni importanţi ai lumii au vizitat complexul şi ce colecţii de băuturi păstrează în aceste beciuri.

Cricova_3

Cricova_2

Pentru a vizita Cricova e necesară o rezervare înainte, iar preţurile sunt mai mari în weekend şi de sărbătorile legale decât în timpul săptămânii. Mai multe detalii despre tururi – aici.

Cricova_4

Ne-am întors în Chişinău pentru ultima masă moldovenească înainte să plecăm spre Moldova noastră. Şi nu am plecat până nu am mai trecut o dată pe la Bucuria, să ne luăm provizii pentru acasă.

Chisinau_2

Călători entuziaşti: Ionela, Gianina şi Leo. Ionela a fost cea care s-a ocupat de itinerariu, rezervări şi organizare, aşa că încă o dată îi mulţumim! 🙂

2 thoughts on “Din nou în Moldova: Chişinău, Cricova, Orhei

  1. Încă nu m’am hotărât unde as merge mai întâi…la Bucuria sau la Cricova…sau la plăcinte!

Leave a Reply

