O zi la Münster

Munster_06

Dacă în toate celelalte zile am avut vreme frumoasă şi soare, cea petrecută la Münster a fost mohorâtă şi din când în când a plouat mărunt. Dar nici ploaia, nici vremea urâtă nu au împiedicat călătorii numeroşi să se plimbe pe străzile oraşului.

Münster  este un orăşel din zona Westfalia, prezentat de multe ghiduri ca fiind unul dintre cele mai frumoase oraşe germane. Münster  este considerat şi capitala bicicletelor din Germania – sunt înregistrate câte două biciclete pe cap de locuitor, iar staţia pentru biciclete din gara principală este cea mai mare din ţară. E totodată un oraş universitar şi unul dintre cele mai prospere din Germania, iar din punct de vedere istoric, numele oraşului poate suna cunoscut de la orele de istorie – aici s-a încheiat Pacea de la Westfalia, prin care s-a încheiat Războiul de 30 de ani.

Munster_08

Din Köln am ajuns la Münster cu autocarul si am făcut aproximativ 2 ore, dar există şi varianta trenului, nouă însă ni s-a părut mai comod aşa, deşi la întoarcere am cam regretat. 🙂

Ştim cum arată oraşul într-o zi senină doar din fotografii, dar şi pe ploaie Münster are farmecul lui, poate chiar mai accentuat. Culorile clădirilor par mult mai intense, iar aerul e proaspăt (de la ploaie şi de la spaţiile verzi numeroase).

Munster_17

Zona centrală, Prinzipalmarkt, cu arcadele şi cele 48 de case cu fronton, e cu siguranţă cea mai frumoasă, dar sunt şi alte locuri şi obiective care merită descoperite.

Munster_07

Cum aveam o zi întreagă la dispoziţie să vizităm oraşul, am urmat îndeaproape turul recomandat într-o broşură despre Münster. S-a dovedit o idee excelentă, pentru că am avut timp berechet, nu am rămas doar în zona centrală şi nu ne-am învârtit de (prea) multe ori pe aceleaşi străduţe.

Munster_11

Foarte aproape de Prinzipalmarkt este primăria, în interiorul căreia se poate vizita (contra cost) sala în care s-a semnat Tratatul de pace de la Westphalia. Ce-i drept, ne aşteptam la ceva mai impunător decât am găsit-o în realitate. Sala este păstrată în original, nefiind distrusă în timpul războaielor, cum a fost cazul unora dintre clădirile din zona centrală.

Munster_09

Centrul este dominat de turnul Bisericii Sf. Lambert, construită în stil gotic, a cărei piatră neagră contrastează cu nuanţele de bej şi gri deschis ale clădirilor din jur. O altă catedrală importantă şi foarte frumoasă este Catedrala Sf. Paul. În faţa ei se organizează  în fiecare miercuri şi sâmbătă o piaţă cu alimente locale şi flori. Am avut noroc să ne potrivim acolo într-o sâmbătă, mai ales că suntem amatori de pieţe. 🙂

Munster_30

Biserici sunt mult mai multe (chiar foarte multe într-un spaţiu destul de restrâns), dar nu am să le enumăr pe toate. În unele am intrat, la altele doar am admirat arhitectura exterioară.

Munster_20

Dacă majoritatea clădirilor sunt istorice, Biblioteca face excepţie, fiind singura construită mai recent (1993). Am fi vrut să o vizităm şi să facem aici o pauză de cafea fierbinte, dar era închisă. Am făcut în schimb pauza la un mic local unde aveau numai feluri cu peşte. Am mâncat aici cel mai bun sandwich cu hering şi ceapă, care nici azi nu a fost egalat.

O altă clădire impresionantă este Erbdrostenhof, o reşedinţă a aristocraţilor în trecut, astăzi reşedinţa curatorului Westphaliei, unde se ţin diverse evenimente culturale.

Munster_13

Ceea ce ne-a plăcut mult este că centrul vechi e înconjurat de o centură verde, o zonă cu pădure şi verdeaţă special amenajată pentru mersul cu bicicleta şi plimbările pe jos. Decorul e într-adevăr îmbietor pentru plimbări, chiar şi când vremea e mai potrivită pentru activităţi indoor.

Munster_16

Când am ajuns la grădina botanică, a început din nou o ploaie măruntă, dar cred că datorită ploii ne-a rămas destul de clară în minte amintirea grădinii şi noi stând la umbra unor copaci deşi şi uitându-ne la cum ploua în lac.

Munster_25

Munster_26

Münster are şi numeroase muzee, iar broşurile bine puse la punct îţi arată că ai multe opţiuni de a-ţi petrece timpul aici, dacă vrei să rămâi mai multe zile.

Spuneam că întoarcerea a fost cu peripeţii, pentru că autocarul nostru nu mai venea. Trecuse de mult ora la care ar fi trebuit să plecăm din Münster, era noapte şi în ciuda asigurărilor celui de la serviciul pentru clienţi că va veni, ne pierdusem speranţa. A venit într-un final, am avut noroc să găsim şi două locuri libere şi gata, am ajuns cu bine la Köln.

Munster_28

Munster_31

Munster_22

Munster_18

Munster_05

Munster_02

Munster_01

Munster_32

Leave a Reply

