Weekend în Covasna

În octombrie, când abia începuseră frunzele să se coloreze, ne-am luat doua zile libere și ne-am prelungit weekendul. Aveam mare nevoie de o pauza și ne era dor de o plecare.

Am vrut să mergem mai departe de casă, dacă tot aveam mai mult timp la dispoziție. Așa că destinația am ales-o în funcție de cazarea pe care am găsit-o pe Airbnb. Cautam o căsuță pe care sa o putem închiria doar noi, într-o zonă de munte. Și am găsit căsuța de la Ilieni, un sat din județul Covasna, foarte aproape de Sfântu Gheorghe.

Căsuța din Ilieni

Casa este veche și recondiționata cu mult bun gust și atenție la detalii, imbinand tradiționalul cu modernul. În aceeași curte locuiesc și proprietarii, un cuplu foarte amabil, iar casa lor, nou construita, păstrează același stil rustic îmbinat cu modern.

Căsuța din Ilieni detalii

Când am plecat din Iași turna cu găleata, era cod portocaliu de ploi nu doar la noi, ci și în Covasna. A plouat în fiecare zi, dar a fost foarte bine și așa. Ne-am echipat corespunzător și ne-am plimbat și pe ploaie.

În prima zi, cu vremea rea și opririle de pe drum am ajuns după-amiaza la cazare. Ne-am instalat și restul zilei l-am petrecut afară, în curte. Probabil că vara este și mai plăcut, sunt hamace, groapă cu nisip pentru copii, trambulina. Robert a profitat oricum de trambulina și s-a și jucat în nisip.

A doua zi, după micul dejun, am vrut sa vizitam castelul Szentkereszty din Arcuș. Am ajuns acolo, însă poarta era încuiată și l-am văzut doar de la depărtare. Se pare că, cel puțin momentan, este închis pentru public. Nu am plecat imediat, pentru că Robert avea de făcut niște kilometri de alergat prin bălți, asa ca l-am lăsat în voie.

Castelul Szentkereszty din Arcuș

Am plecat apoi spre Covasna, unde ne-am plimbat de-a lungul râului cu același nume și care trece prin centrul orașului, am adunat frunze colorate și castane și am mâncat câte un langos. Am stat un timp și într-un parc de copii, unde Robiță și-a epuizat și ultimele rezerve de energie. A adormit rapid după ce l-am instalat în scaunelul lui și am plecat înapoi spre Ilieni. Eu aveam un seminar online, asa ca băieții s-au jucat afara restul după-amiezei. Seara am copt castane, ca să intram și mai bine în atmosfera de toamnă.

În a treia zi am vizitat Sfântu Gheorghe. Parcul din centru arata superb, cu frunzele colorate și pe ploaia măruntă care cadea. Era și un târg cu produse agroalimentare, dar am trecut rapid pe acolo. Mai mult ne-am plimbat și ne-a plăcut orașelul.

Am plecat apoi spre Târgu Secuiesc ca să luăm masa de prânz, într-un loc care data trecută ne-a plăcut foarte mult – Jazz Bistro. Pe drum Robert a dormit, iar noi ne-am bucurat în liniște de priveliștea de toamnă.

În apropiere de Băile Balvanyos

În Târgu Secuiesc a ieșit soarele, la fix cât să ne încălzească pe terasă. Mâncarea a fost iarăși foarte bună, deși nu la fel de impresionantă ca data trecută. Au și un tobogan pentru cei mici pe terasă, ceea ce e un plus pentru familiile cu copii, Robert a fost ocupat până a venit mâncarea. Ne-am plimbat apoi prin micul centru, care arată foarte bine.

În drum înapoi spre căsuța din Ilieni ne-am oprit la conacul din Dalnici. Mi-am amintit ca îl aveam pe lista de cazări faine de încercat. Insa acolo poarta era încuiată, iar la o căutare mai amănunțită pe Google am înțeles că e doar pentru cazare, nu se vizitează de persoane din afară.

Ultima zi, cea cu întoarcerea acasă, nu am vrut sa fie doar drumul și atât. Așa că am făcut un ocol și la castelul Kalnoky de la Miclosoara, o decizie foarte inspirată, pentru că a fost cel mai frumos loc al excursiei noastre în Covasna. Nu am vizitat castelul, ci doar ne-am plimbat în curtea lui și mai ales lângă micul lac, Robert fiind fascinat de apa.

Castelul Kalnoky

Concluzia noastră e că Covasna e o zonă foarte ofertanta din punct de vedere turistic și cu siguranță trebuie să mai revenim.

Căsuța din Ilieni interior
Covasna
Castelul Kalnoky
Sfântu Gheorghe
Târgu Secuiesc
Biserica văzută din curtea căsuței din Ilieni