City break la Torino

În mai puțin de o lună de la vacanța noastră în Puglia, am revenit în Italia, pentru un citybreak la Torino.

Nu ne făcusem mari așteptări în legătură cu Torino, dar așa cum ni s-a întâmplat de multe ori cu Italia, a fost o surpriză foarte plăcută. Am găsit un oraș elegant, cu o arhitectură superbă, cu multe magazine de lux, foarte liniștit la primele ore ale dimineții și plin de viață și aglomerat după-amiaza și seara. Pe fundal se văd munții Alpi și sunt multe zone verzi în oraș.

De data aceasta, am mers cu prietenii noștri, iar pentru Robert partea cea mai bună a fost să fie în toate cele trei zile alături de Miruna, finuța noastră. Zborurile au fost mult mai liniștite decât data trecută, chiar a dormit la dus și asta a contat mult pentru buna dispoziție din prima zi.

Torino văzut de pe Monte dei Capuccini

În primele două zile, am descoperit orașul. Ne-am plimbat în ritmul copiilor și chiar și așa, am mers foarte mult. În prima seară am urcat pe Monte dei Capuccini, de unde am avut o priveliște foarte frumoasă asupra întregului oraș. Am fi vrut să urcăm în turnul de la Mole Antonelliana, Muzeul National al Cinematografiei, pentru panorama orașului. Însă ar fi trebuit să facem o programare online dinainte (măsură specifică perioadei pandemice probabil, pentru evitarea aglomerării).

Mole Antonelliana

Aceeași problemă am avut-o și a doua zi, la Muzeul Lavazza, pe care ne doream să îl vizităm. Doar că locuri disponibile ar fi fost la o zi după ce noi ne întorceam acasă. Așa că am vrut să evităm aceeași poveste la Muzeul automobilului, și ne-am luat biletele online dinainte. Muzeul de mașini cred că a fost partea preferata din excursie pentru Robert – sa vadă atâtea super-mașini și mașini de curse, noi sperăm să fie una dintre amintirile care să îi rămână și când va mai crește. Dacă nu, are pozele. 🙂

Museo dell’Automobile

În Torino este păstrat și giulgiul lui Hristos, în Catedrala Sf. Ioan Botezătorul. Iar in apropiere am văzut Porta Palatina, singura dintre intrările în oraș care au mai rămas, care datează din secolul I.

Catedrala Sf. Ioan Botezătorul

În ultima zi am fost la grădina zoologică, Zoom. Ne-am gândit că le-ar plăcea copiilor, că ar fi zone dedicate lor care să îi atragă mai mult decât orașul și plimbarea pe străzi din zilele precedente. Doar că a fost foarte cald, iar ca să ajungem acolo a fost mult prea complicat. Am luat autobuz, apoi tren, apoi teoretic (așa scria pe internet) un shuttle gratuit al grădinii zoo ne prelua de acolo. În realitate, era un taxi care făcea transferul contra cost.

Ce ne-a ajutat cu Robert de data aceasta a fost să luăm cu noi sistemul de purtare. Nu îl mai folosisem de vreo 2 ani și credeam ca e gata cu purtatul. Dar ne-a fost foarte util. A stat în spate la Luci când obosea sau devenea prea surescitat, dar cel mai util a fost la somn. Inclusiv în dimineața plecării am plecat spre aeroport cu el în sistem pentru că nu reușeam să îl trezim. Nu s-a mai plâns nici de dureri de urechi, ca data trecută și nici nu s-a mai agitat la fel de mult.

Bicerin, băutură tradițională din cafea